sobota, 13 marca 2010

ILuzje część VII największa iluzja to ta, której nie możemy zobaczyć




Największą iluzją wszechczasów jest ta, której nie możemy zobaczyć. Jest aż tak dobra, i wiarygodna, że nie do wykrycia. Mam na myśli iluzję, która rozgrywa się w Twojej głowie. To, że widzisz świat takim jakim jest, to tylko złudzenie. Nieprawda, nigdy go takim nie widzisz. Zaraz pokaże Ci kilka rysunków. Zwróc uwagę na to, żę pierwszy, pełny pierścień jest jednolity!





Każda z poszczególnych części pierścienia zmienia odcień na inny. Tymczasem one się nie zmieniły, to Twój umysł widzi je jako inne. Możesz próbować na wselkie sposoby, i tak nie będziesz w stanie przekonać umysłu, że obie części pierścienia mają ten sam odcień. A mimo to tak właśnie jest. Tę doskonałą iluzję powoduje pionowa szczelina. Obie połówki pierścienia niemal się dotykają, a jednak różnica pomiędzy nimi wydaje się ogromna.
Ciekawe, nie? ;D Nawet gdy już znasz prawdę, nie dasz rady przekonać swojego umysłu, żeby pokazał Ci ją realistycznie.





1 komentarz:

  1. Ej bez kitu, na drugim obrazku mi się udało!
    Jak patrzyłam pierwszy raz to widziałam różne kolory, ale jak się skupiłam to widzę jedną całość!

    OdpowiedzUsuń